Ändrade planer

Skrev ju förut att jag skulle longera och rida men vart lite ändrade planer. Började med att mocka tre boxar, fixade vatten, kraft och Hösilage till tre hästar plus att jag packade fyra lunch påsar tills imorgon. Sen tog jag in flurre borstade av hans ben och även kroppen. Sen slängde jag på han skydden, la på han longergjorden satte fast inspännings tyglarna i gjorden satte på han tränset och sedan satte jag fast longerlinorna. Ledde han en sväng så han fick sträcka på halsen och promenera i sin takt en sväng. När vi kom upp till ladan så spände jag in han och började tömköra han. Han verkligen älskade de öronen framåt och små sprang hela tiden gick en bit uppåt mot bommen sen vände jag och gick tillbaks och körde några varv på vändplanen i trav va kul det va att se han från marken va länge sedan.

Imorgon blir det rida och på tisdag blir det tömkörning och tror även det blir det på onsdag med:-)

Men det vart tyvärr inte några bilder glömde mobilen i stallet medans jag va ute med flurre. Men skall ta lite bilder imorgon. Snart dags att sova ha det bra love Kajsa


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0