Att hålla katterna i styr + orolig.

Hm, jag har ett stort problem framför mig känner jag nu. De två stallkatterna Tyra och Märta ska imorgon steriliseras och inatt och dagar framöver får de inte gå ut ur sadelkammaren. Varje gång man öppnar dörren flyger det en katt, då försöker man fånga den så flyger även den andra ut. Angelica och jag gjorde nog inget annat är att försöka fånga katterna! Det betyder att jag funderar på om Nisse ska få stå, för jag vågar inte gå in i sadelkammaren om det inte är nödfall.. När man försöker stoppa dom med handen smiter dom undan eller hoppar över handen. Höh!

Lånade Angelicas hackamore idag, red ca två varv på ridbanan sen bestämde jag mig för att rida ut istället för den var så kletig. Han kändes väldigt bra på hackamoret, bara aningen "hängig". När vi kom till Nisses gamla stall mötte vi Felicia och Amadeus så vi red en längre tur, runt Strömtorp med dem. Gick jättebra! Nisse har blivit väldigt grinig i boxen, när jag ska sätta på täcke slickar han bak öronen och vänder huvudet mot mig. Om jag då inte är kvick på att säga till honom bits han.

Börjar bli så fundersam varför han är så irriterad hela tiden, börjar seriöst ta knäcken på mig! Idag blev han även sur på mig när jag skulle skänkla till trav på vägen; och det är inte som vanligt! På söndag kommer en massör som ska kolla igenom Nisse. Han har fått stora bulor på ryggen också, mycket mer än vanligt på båda sidor, samma ställe. Har även kommit upp en stor på ryggraden. Så är det sadeln, eller vad kan det vara? Han gör inte en min när jag trycker på dom heller.. Får se vad massören säger, suck.

Jag vet att folk tycker jag överreagerar, men jag måste få bry mig. Det är inte så självklart för mig. Jag måste ha bekräftat säkert vad som är fel.


Vad är fel på bebisen..

Kommentarer:

det är bra att du reagerar det ska man göra man ska bry sig om sitt djur och se till att de har det bra :-) de som inte bryr sig utan bara rider på och säger att hästen är knäpp osv för att den är sur eller kastar av osv det är oftast något som är fel och det är de han försöker visa för dig nisse :-) kram kram

2012-04-18 @ 10:06:23

Marie: Ja, det tycker jag också. Det kan ju faktiskt vara något fel, man ska aldrig säga aldrig! Det tror jag med, något är det. Om det inte är så att har ont skulle jag tro enda anledningen kvar är att han helt enkelt inte gillar att jobba på ridbana och ta mina krav :| Kram kram

2012-04-18 @ 22:48:48



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0