Det gillas inte

Har vart en riktigt seg dag idag, men jag piggnade till i slutet! Vart så pigg att jag följde med Janni och Emelie till stallet och red Nisse. Galopperna vi har arbetat med ute på vägen har verkligen gjort sitt, för guu va lugna fina galopper han har på långsidorna! Är så van vid att han drar på i kurvorna på långsidan på ridbanan, men idag gled vi bara fram i rätt takt. Gjorde även byten över bom, vi fick till två stycken perfekta byten; en från varje håll. Hoppade 50 med Nisse, men Janni upptäcker till min stora försräckelse att han blöder ur munnen. Vi koallade igenom hela munnen och spruta i vatten så blodet rann bort, då slutade det blöda. Vi hittade inga sår någonstans, men det blödde på ena sidan av käken.

Jag hoppade upp igen och hoppade lite, men så börjar han blöda igen. Hoppar av på en gång och gör rent, hittar fortfarande inga sår. Det är inte lätt att få honom gapa heller! Försöka kolla efter och känna efter om han var hårdare, mjukare eller tuggigare än vanligt. Allt var som vanligt. Bara det att när vi galopperar blir han ju alltid så arg på ridbanan, så han slänger upp huvudet och tuggar i luften. Emelie fick nu skritta av Nisse. Funderade på om han har bitit sig själv i tungan eller kinden.. Ska longera och köra bettlöst i några dagar nu så ska jag testa bett igen, se om han blöder. Jag vet att det inte är jag som skapar blodet, för jag rycker eller sågar inte.

Förövrigt blev Nisse väldigt taggad till att hoppa, men han tycker det är tungt i den tunga sanden - och jag förstår honom. Han var snäll och hade bra hoppteknik idag, även om vissa hopp blev helikopterhopp för han lyssnar inte till mina hjälper innan och efter hinder.

Och så skulle ju min mamma rida idag men så blev det inte, vi får ta den en annan gång!


Detta minns vi väl? Vintern 2010!
Och Nisse.. Tro inte att jag inte såg vad du la upp för bilder på mig!
:bigeyes:

//Charlotte

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0