Dressyrträningen igår

Igår åkte jag och Jenny med våra hästar till drks ridbana. Lovisa hade träning hela dagen så vi hakade på och senare kom även Angelica och Donna (tycker dom är så grymt fina i dressyren!)

Tränade dressyr med Nisse. Hon sa att det här var den bästa träningen vi haft. Nisse bär sig jättebra och har fina kliv. Han har ingen fyrtaktig galopp längre (trodde jag aldrig om Nisse!) och han är helt tävlingsklar nu! :D

Min bakläxa blev att träna på att ställa honom i volterna då jag inte gör det. Jag ska styrketräna honom i galopp nu, jag ska galoppera mycket med honom och växla med att galoppera på volt och på spår. Övade skänkelvikningar och det gick jättebra! Det hela beror på mig, om jag jobbar med honom ordentligt nu ska vi börja med skolor och titta på förvända galopper. Hon sa att han rör sig i LA rörelser, va kul att vi börjar komma så långt!

Nisse var snäll att lasta in när vi skulle åka, men hem ville han inte så jag fick ta kedja och dra in honom, toker!

För ett år sedan började våran resa mot att träna dressyr på riktigt. Under den här tiden har det krävts blod, svett och tårar. Vi haft jättebekymmer i ridningen, men lärt oss så himla mycket på resan. Bilder från våren 2011.


//Charlotte

Kommentarer:

Ser super ut ! :)

2012-04-30 @ 14:32:44

Ni är så fina så :) Kul att det går så bra!! Kram

2012-04-30 @ 16:00:31



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0