Ska rasen stoppa en?

Något jag läser väldigt ofta och hör ofta är "men tänk på att han är en travare".
Nej, jag tänker inte på det. Rasen stoppar inte mig. Skulle jag gå runt och tänka på att "Nej vi kommer inte komma långt eftersom han är travare" skulle jag ärligt talat gett upp för längesen. För mig spelar det ingen roll vilken ras det är, alla hästar har förutsättningarna till vart man vill komma om man gör det på rätt sätt. Alla hästar är ju avlade för olika grenar, det vet jag.
Tex en Ardenner är ju inte gjord för att springa runt på en dressyrbana och tävla, utan för att vara i skogen och arbeta. Men vill man och kan så skulle man självklart kunna ha den på dressyrbanan! Varför skulle det stoppa en att försöka? Visst kanske hästen inte har "halvblodskliv" som hästen som är gjord för att vara på dressyren, men det får ju inte stoppa en. Eller vad säger ni? :)

//Charlotte

Kommentarer:

Nä fy fasen. Tänk om det skulle stoppa en. jag har ju "bara" en fjordhäst. Min gamla fjordhäst kunde ju "bara" byten, skolorna, hoppa 110 och var dessutom en klippa till dam. Oj, vilken fin fjording du har hörde vi ofta.

2012-04-12 @ 07:27:25

Jag har fått höra om min häst också. t ex:-Blir man inte lite utstött när man har ardenner?

2012-04-14 @ 09:32:10

Marion: Ja det finns så mycket fint med fjordingar och andra raser! Alla kan, bara man vill! Vad härligt för dig att det gick så bra för er!

2012-04-18 @ 22:52:10

Malin: Usch, det är så dumt av dem att säga så, ardenner som är så fina hästar! Visst, men får ju "favoritraser" men det skulle aldrig falla mig in att trampa ner på någon speciell ras eller tycka sämre om en häst. Tycker verkligen alla är lika värda och duktiga!

2012-04-18 @ 22:55:03



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0