Skoning

Igår vart flurre skodd av Hermann och när Hermann höll på med ena fram hoven så frågade han mig om flurre haft hovböld nyligen. Svarade att han inte haft det på 1-2år. Så Hermann började karva upp lite i hoven tills det kom rent blod. Ser nu ut som att flurre har en klöv istället för en hov. Så idag får flurre vila så kör vi som vanligt på fredag. Majja och jag skall rida idag men får ta en annan häst och rida på.

Igår började flurre och en häst vid namn flisan att börja stå ute på dygn med vindskjul och Hösilage pga av att flisan sparkar så inne i boxen på nätterna. Men dom kommer få krafft på kvällarna av mig när jag ändå är uppe då flurre tappat i vilt så måste han få i sig sin mat ändå.

Idag klockan 17:40 skall min bil besiktas vilket inte kommer gå så bra. Vet redan nu fyra fel på den. Och skall snart ut och byta däck på den igen så man slipper åka med vinterdäck.

Hade bra love K


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0