Studsig

Idag har jag dammsugit hela huset på hela 173kvm. Har inte skurat hela än, fick inte ut teleskop skaftet på skurmoppen så orkade då bara ta ett rum började göra ont i ryggen sen.

sen när Jimmy kom hem så åkte jag direkt till stallet. Mockade gjorde kraften vattnet och höet. Sen tog jag in flurre och även en häst som heter flisan. Borstade båda två satte på skydd på flurre. Flisan stod redan med skydd få hon skadar sig i hagen. La på henne longergjorden, träns, gummisnodd plus longerdelta och longerlina. Flurre fick på sig sadel och träns sen tog jag båda två gick ut hoppade upp på flurre och så red vi bort till backen med flisan bakom oss i lina. Gick jätte bra men flurre är så pigg så han studsar hela tiden.

Imorgon är det vila för flurre för han skall få nya skor. Plus att han om vädret tillåter det skall duschas då han har lite svamp pga av täckena. Men eftersom han fryser så måste han ha täcke på sig men satt på han tunnare täcke nu. Sen på torsdag skall jag och Majja rida igen skall bli kul:-) hoppas det är bra väder hela veckan nu och hela nästa helg också såklart.

Tror bara jag går halv dag imorgon så tänkte i sånnafall åka till stallet direkt efter att jag slutat hovslagaren kommer 13 måste hinna få in hästen och torka benen på han innan dess. Och sen är han där en timme och då är klockan typ två. Sen kan jag lagomt duscha han gå en promenad med han så han torkar och sen släppa ut han igen. Men endast om det är bra väder annars får han bara komma in och få nya skor.

Dags att sova. Slänger upp en bild på myspys brasan vi hade tänd förut. Slocknade väldigt nyss. Hade bra love K


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0