Dagen ur Nisses syn!

Nu har designen på bloggen blivit förnyad, så nu är det väl bara att blogga på! *Nisse tar datorn* ;)

Jag tog den inte, jag lånade den. Okej?
Dagarna springer förbi, jag står för det mesta ute i hagen när det är ljust. En gång om dagen kommer min matte och skumpar runt på mig. Ibland brukar hon ha med sig kompisar, typ dendär Janni som jag älskar att slumra till på! Och hennes pojkvän som jag är svartsjuk på, men jag gillar honom ändå! Dom får inte gå för nära varandra, jag måste vara imellan.. När det blir mörkt kommer tjejerna och tar in oss alla. Det bästa av allt är förstås att få fodret! Calle och jag brukar för det mesta äta upp varandra innan vi får fodret, för att se vem som får först. Jag får oftast sist när mamma ger för jag lyckas jämt göra något dumt säger hon. Häromdagen stod hon och gjorde rent till mig i boxen, samtidigt står hon och pratar med Emma och Jenny från stallet, så för att få lite uppmärlsamhet stod ena stallkatten Märta på skottkärran, så jag drag bak öronen och bet henne. Dom alla blev jättearga på mig, men vadå? Fattar inte katter skämt? Inte människor heller tydligen..


Idag såg jag att matte gick upp på ridbanan och gick ett varv, jag VET att hon planerade att ta mig dit! Jag hatar ridbanan, jag avskyr den! Den kan gå upp i rök tycker jag.. Hon skulle bara veta hur jobbigt det är att springa runt där enligt hennes regler, hennes takter och med böjt huvud så man nästan stryps, synd att man inte kan prova själv på sin ryttare! Jag stod en bit bort i hagen och roade mig med att kolla när hon försökte hålla balansen på ett fällt träd för att hämta mig, slippa leran förstås. Vilken tönt, det är väl inte så farligt att bli lerig?? Jag klamsade på när vi gick ut ur hagen så det skvätte på henne, det är alltid lika kul och se hennes ansiktsutryck!

Hon ställde sig förstås och spolade benen på mig när vi kom in, jag hatar att bli badad av den där orangea ormen som tydligen kallas "vattenslang". Men benen går bra, bara det inte skvätter på kroppen! Jag bestämde mig för att vara snäll idag för jag kände mig så trött. Hon drog med mig på att klättra idag igen. Hur jobbigt som helst, men det är så himla kul! Kände mig jättestolt när jag fick visa upp mina fina galopper jag fått till på senaste! Eller det kanske var så att Charlotte blev stoltast? Ja så var det nog. När vi skulle gå över järnvägen började bommarna plinga, så vi vände om och väntade på att tåget skulle komma. Kändes som evigheter. Jag stod istället och kollade på några barn som stod vid gärdet bredvid och lekte, de ropade "hääästen" "häär" "häääästen" "hallååå". Jag ville jättegärna gå fram och hälsa på dom, för dom ropade faktiskt på mig! Men mamma klappade mig försiktigt och sa att dom bara fjanade sig. Höh, hon är så tråkig!

Tåget kom och jag började tappa tålamodet och bestämde mig för att inte gå. Har hon sagt att jag ska stanna så stannar jag hur länge JAG vill, anser jag, men inte hon. Efter hon bankat på mig så gick jag väl, men bara för att vara snäll, jag orkade inte bråka idag.. Fick massa godis (ovanligt mycket) när vi kom hem. Idag var det en riktigt skön dag, allt gick som på räls så både jag och Charlotte är nöjda över dagen!
Tack för mig hörni, tycker ni det var kul att läsa mitt inlägg kommer jag gärna tillbaka!



Tog ett tag för mig att hitta bilderna på mig själv på Challes mobil, hon hade ju bara fjortidbilder på sig själv..


Säg nu INTE till Challe att jag la upp de här bilderna på henne, okej!!?


Frust från Nisse! -Ursäkta min dryghet, men jag är lite så av naturen; säger mamma iaf ;)

Kommentarer:

haha va sött ! mer såna inlägg !

2012-04-14 @ 00:04:12



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0