Promenad

Jag kan tänka mig att solen gör mig seg, för idag var jag seg! Mamma tvingade ut mig på en promenad i den fina solen! Jag ville inte gå bredvid henne, fast hon försökte. Men nej, jag ville bli släpad. Vi gick inte längre än till hennes gård där jag fick stå och äta gräs och knäckebröd. Just därför jag gillar att svänga in dit! Sen stod jag och lyssnade till ljudet av klamprande hästar på vägen, jätteintressant faktiskt! Men det goda gräset tog över mig, så jag åt hellre. Mamma var riktigt tyst och tråkig idag, hon verkade trött? Hon skulle ju bort ikväll, hon skulle till.. Vad hette de nu igen? Ku.. till Kuzko! Eller? Nej, till.. k.. Humla var det nog! Neje, Kumla såklart! Och imorgon fyller mormor 60 år, så jag får väl gå dit och äta lite tårta och ställa upp som ridhäst, för hon ska rida på mig sa hon! Intressant faktiskt.. Hoppas man får smaka på en bulle också, för det är gott! Särskilt såna med vitt klägg i.

Hon släppte ut mig i hagen utan kläder när vi kom hem igen, det var så skönt att sola i solen! Ni får ha det bra så återkommer jag om hur det gick imorgon hehehe...

STEK från Nisse!

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0