Grimma

Blev så ridsugen igår att jag kunde inte låta bli. Därför satt jag på Nisse sadel och grimma med tyglar. Red ut på ridbanan och jobbade lite sidvertsrörelser. Han var riktigt snäll och gick ner i form av trycket på nosan, bara det att grimman åkte för det mesta upp i ögonen på honom! Särskilt i traven; så jag krävde inget speciellt. Det blir ju svårare att få honom att jobba genom hela koppen, från bak till framdel med grimma, så han fick ha huvudet upp i himlen. Men han var väldigt känslig med mina tyngder, jag tänkte mig som om jag red med bett, fast i höger varv fick jag bli stark för att han inte skulle bära iväg med mig! Var mest på volt för att jag inte skulle minsta kontrollen. Galopperade rätt mycket, är riktigt taggad på att jobba honom ordentligt och pressa det där lilla extra innan man bryter av för att han ska bli starkare. Även om han hade huvudet i himlen så var han väldigt lugn och hade ren galopp. Tro mig, jag känner när han slarvar med galoppen! :p

Efter red jag runt en liten skog; "runt Marie", först på vägen där jag travade och galopperade några steg sen skrittade vi rakt in i skogen där jag och nån mer (ser det ut som) håller på att göra en stig, det börjar likna något haha!


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0