Bett!

Nu är jag nyfiken. Vad har ni för bett hängandes i sadelkammaren? vilka bett använder ni? vid vilka situationer använder ni just de bettet?

Dom betten som hänger i min sadelkammare som är mina är två vanliga tränsett, ett hackamore, ett pessoabett(Används aldrig), och sedan har jag ett kimblewick bett.

Bettet som jag använder dagligen är kimblewick bettet. han blir inte lika stark på kimblewick bettet som han blir på ett vanligt tränsbett. Plus att jag inte vill använda pessoabettet då de ger fel effekt. Trnsbettet kan jag rida i på sommaren när han inte är lika stark och pigg som han är på vintern. hackamoret använder jag om sagt endast vid uteritt när vi bara skall skritta och det bara är flurre och jag som skall ut och rida.



Där kom det en bild på kimblewick bettet för er som kanske inte vet vad de är för bett. Det är egentligen ett jakt bett. och de är tillåtet att tävla hoppning på det men som sagt inte dressyr. och jag funderade kanske på att tävla en dressyrtävling i sommar men får se hur det blir. beror på hur flurre känns och hur mycket tid jag har för tävling kommer sommarjoba i sommar igen. vilket är skönt.

Hade bra

                                                        //Kajsa

Kommentarer:

Ala har ett sötmalm, tredelat som jag använder så länge, ung häst - snällt bett.

2012-02-16 @ 16:52:59



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0