Foderstat

Då skall vi se nu får ju inte min häst så mycket mat just nu pga av att han har lite klåda kvar. Försöker noll ställa hans kropp från allt utom morötter och hösilage. Så just nu som sagt går han bara på:


Morötter.





Mustang protein



Hösilage





men han gick på betfor förut också men fick sluta med det då han vart så pigg.... Men när han väl är igång igen sen så skall han få börja med det igen... alltså när han rids oftare än nu. Han gick även på kornkross förut och hade även kvar kornkross när jag flyttade till detta stall men valde att sälja de till Marion (stallägaren). Det kändes så dumt att låta det bli dåligt och börja damma sen.



Får se hur det blir senare sen när hans klåda har slutat och jag har fått lön och då funderar jag på att ge han musli igen som han åt i somras. Men tror jag får leta efter foder som det inte finns något korn i. Då jag tror på 90% säkerhet att det är de som gör att han kliar.



Nej nu skall jag försöka fixa lite tidsinställda inlägg tills imorgon. Har lektion mellan 12:30-16:00 imorogn. Vid 08:00 släpper jag av basse på dagis och sedan åker jag hem och vilar. Hade bra Love


//KAJSA

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0