För och nackdelar.

Tänkte skriva lite om för och nackdelarna med några olika strömaterial. Men bara sådant material som jag har använt mig av så jag har erfarenhet av de. Dom sakerna som jag har haft och strött med inne i boxen är Torv, Spån och halm.

Så börjar med halm.

Fördelar:

Det positiva med halmen va att de vart mjukt inne i boxen till han. Han bajsade det mesta på samma ställe.

Nackdelarna:

Lite svår mockat, Fick ösa in två-tre kärror typ varannan dag för att han inte skulle behöva sova åp golvet. Sög upp kisset väldigt dåligt.

Betyg:

2.5 av 5.


Sen tar vi torven.

Fördelar:

Älskar torven. Bra uppsugningsförmåga. Lätt och luftigt.

Nackdelarna:

Mörkt, fryser på vintern i boxen om man står i ute stall alt kallstall, dammar en del.

Betyg:

3.5 av 5.


Sist men inte minst tar vi spånet.

Fördelarna:

Ljust, luftigt, fryser inte på vintern, dammar inte, lätt att få bädd, bra uppsugningsförmåga.

Nackdelarna:

Hänger med mer fräscht spån ut än vad man vill. blir lätt mörkt efter några dagar beroende på hur skitig hästen är på nätterna.

Betyg:

4.5 av 5.

Har ni några bra tips på strö som man kan använda? tipsa gärna om de:-)

//Kajsa

Kommentarer:
Ida

Jag har prövat massa olika stömaterial & nu använder jag värmepellets. När man häller ut säckarna i boxen s får man vattna på dom så det bara blir som pulver. Jätte lätt!

& de funkar super bra. Även om man tar ut kissen & bajsen varja dag så är det ortfarande bädd, för de är lätt att trampa till. Det är ljust & fint & luktar aldrig stark urindoft från det! Pitchi älskar det iallafall.

Så de rekomenderar jag lätt!

5 av 5 utav mig =)!

Kramar på er!

2012-02-14 @ 11:01:28

Ha en fin alla hjärtans dag!

Hur "firar"/"dissar" du ^^?

2012-02-14 @ 11:39:25

Ida: har hört att pelletsen skall vara så dyr i längden. Måste ha många påsar för att fylla upp. Dom har sånt på kvinnetsta och hon va inte så nöjd med de.



Anna: jag brukar inte fira alla hjärtans dag så de bli bara mat, sen blir det promenad och bara vara ikväll har massa läxor tyvärr:-(

2012-02-14 @ 15:22:49



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0