Hovslagare.

Ja detta med hovslagare är ju en djungel. Finns massor med hovslagare som man hör rykten om att dom är bra, priserna skiljer massor mellan alla. Kan säga så här att under alla dessa år som jag har haft flurre så har vi haft åtta olika hovslagare. Alla har varit bra på sitt sätt.

Men jag tycker de va och är väldigt synd att Andreas mattson slutade sko. för han tog 700kr för en skoning med skor. De bästa av allt va att han funkade ihop med flurre. Han va snäll och trevlig. Man hade ju lite mer att prata med han eftersom man kände han sedan tidigare.

Sen hade jag en som aldrig mer får sko min häst. Han sparkade han i magen och sedan dess va de slut på skoningen för hans del. Vet att han skor kompisar hästar och dom är nöjda med han. Han är trevlig att prata med och jag har hjälpt han med saker på hans gård men inge mer skoning för hans del.

Den som skodde flurre sist va nog bäst hittils ja efter Andreas då förstås. Han heter Daniel Svenningsson. Trevlig kille som visste vad han gjorde. Han förklarade varje steg som han gick igenom. 1200:- för en helskoning med skor och brodd. Bra pris och otroligt nogrannt jobb. så nöjd.

Nästa skoning skall vara den 16/3. Kanske skall till markebäck den 17-18mars men vill bara åka ner och träna över dagen om de går. får se hur många de är som ville åka ner och sova kvar. Håller mina tummar.



Bjuder på en bild ifrån när vi hopptränade för Helena lundberg uppe i valåsen. Sommaren -10.

//Kajsa

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0