Ligger inte 100%

Hej!
Sorry för dålig uppdatering, min tid har tyvärr inte räckt till, har inte ens hunnit göra tidsinställda inlägg. Men vilket underbart väder man möttes av på morgonen! Jennifer har sovit hos mig i natt, o så gick hon hem förut. Jag och Kelso följde med halva biten och det var jätteskönt i solen, märks att den börjar värma! SNöflingor har även pillat ner i natt så det är mer än en dm här!

Igår red jag dressyr på Nisse, provade dressyrsadeln. Emma kollade på hur den låg. Det är totalt omöjligt att få en sadel passa på Nisse, den är lite stor vid knästöden typ, så man får in en hel hand vid bogen. Lyfter lite i bak när man spänner sadelgjorden, och finns risk att den glider fram när jag rider. Jag skulle iaf kolla efter om den skaver, särskilt på trekanten på bogen, så inte den delen blir strypt av sadeln.. När jag red tyckte jag inte den lyfte alls, men ska prova sadeln mer. Ser hur den ligger med en lite tjockare och mindre padd. Jag vet att man ska utgå från en sadel som passar utan padd osv, men jag har tyvärr snart inte den möjligheten då jag aldrig hittar några sadlar som passar, plus att plånboken ekar. Jag får liksom jobba ihop pengarna på fotograferingen för att ha råd.

Jobbigt med dyra hobbyer, men man lever ju bara en gång! Försöker lista ut varför jag inte kan ladda upp vissa bilder från systemkameran, har provat fotat med olika bildstorlekar. Jag får väl se hur det går!

Min dator använs mycket.. haha.

//Charlotte

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0