Min Stallhyra.

Såg att Charlotte hade gjort ett inlägg om hennes hyra så skriver ett jag med så kan ni jämföra lite hur våra hyror ligger på.

Stallhyran ligger på 1500:- alternativt 1200:-.

I första stallhyran ingår det 3spån balar i månaden, 12 kg Hösilage, utsläpp, insläpp och alla fordringarna, box såklart, sommar hage och vinter hage med vind skjul.

I andra hyran ingår allt utom spånet då står man för eget strö. Hade så i början när jag flyttade ut till wiviken. Men de va endast för att jag började fundera på om han va spån allergiker. Men nu står han på spån eftersom veterinären inte trodde det va spån allergi.


Men såklart om det strular med någon fodring så ställer vi alla såklart upp och hjälper till så gott vi kan:-) vi har en egen sida på Facebook där vi skriver allt från hjälp med fodringar till när vi vill ha hjälp med hästen till kanske ha sällskap när man skall rida är en jätte bra sida:-)


nej nu skall jag sova börjar jobba 07:00-12:00 och sedan 15:30-21:00 imorgon. Ledig på söndag och då tänkte jag longera flurre i sommarhagen.


//Kajsa


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0