Nu är det förhoppningsvis över..

Vet ni? Nej det vet ni inte. Haha. Men såhär är det att idag tog jag hem en dressyrsadel. Något ännu roligare är att den passar. (Förhoppningsvis). Nu kanske med den sista lilla turen kvar så passar den perfekt även vid ridning. Imorgon ska jag utbringa succén och provrida den, känna igenom och se hur den legat och hur den ligger efteråt.

Nisses problem med ALLA sadlar är att de är för stora, för vida. Så de klämmer på manken, glappar i bak, eller glider fram. Ett undantag är CH dressyrsadeln, den passade bra i bomvidden (31, liten normal) men var alldeles för böjd så den skavde där sadeln låg och tryckte och lyfte i bak. 

Jag har försökt och listat ut bomvidd och storlek på den här dressyrsadeln som jag lånade hem idag. Jag tror det är storlek 31 på den, (en liten normal storlek, nästan normal mot smal) och 16,5" eller möjligtvis 17" sits, ben. Perfekt för oss båda! Och jag älskar fortfarande sadeln lika mycket, satt i den i stallgången för att se om det sjönk något över manken, men den låg fint kvar. Det var väldigt stort mellanrum mellan manke och framvalvet, vilket var en stoor lättnad. Kollade även så den inte låg framåtlutad eller bakåtlutad, den låg rakt. Den var även rak i bak, bra eftersom Nisse har rak rygg. Kollade även med padd, kändes lite "större" då, ska försöka ta reda på vad som är bäst då, med padd eller utan.

Ska lägga in bilder på den, måste bara komma hem och ta lite kort! Är nämligen hos Cissi nu ;) Om ni ville veta så har jag varit väldigt glad idag. Imorse var jag lite sur, sen har jag inte kunnat låta bli att flina och skrattat i skolan! Så jag har haft en toppendag, även om min hjärna ville vara sur än stund så tog mitt vanliga jag över! Dagen gjorde bra med att sadeln passar också, jag kan säga att jag var inte hoppfull alls när jag höll i sadeln och skulle precis lägga den på Nisse!

Jag rider i sadeln på Bianco här:


//Charlotte


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0