Ny vecka nya tag.

Idag är det ju måndg och ny dag plus ny vecka. Igår vart det lite ändrade planer vart att åka till mitt stall först så åkte dit runt ett igår ca. fixade lite höpåsar, tog in flurre borstade av han, borstade ur hans svans. sprayade hela hästen me pälsglans. Lindade på dom blåa lindorna, det blåa schabraket sadeln och satte på ett hel svart träns som jag fått av min svägerska. så red jag och jossan mot galopp baken. men fick vända efter bara en liten bit för det vart så mycket is. Så vi vände och gick till sommar hagen istället. tog lite trav och en del skritt där.. mycket volter åt olika håll för att få han lite lös och smidig. red där bara i tio minuter sen gick vi tillbaks mot stallet. jossan gick in i stallet med rutan medans jag red lite på grusvägen förbi alla husena. Tog lite trav ökningar åt alla håll och även lite övergångar. Sen klädde jag av han och satte på han ett tunnare täcke. han fick gå ut med fleece fodrat regn täcke. Va ju liksom vår väder igår. Sen kom majja och vi tog in sparten och försökte raka klart han men min rakapparat krånglade så mycket så vi fick ge oss till slut. tog med rakapparaten hem och kollade igenom den men hittade inga fel på den.

Efter mitt stall åkte jag hem fixade mat och runt 18:00 pkte jag ut till Lindas stall. Fixade allt till hennes två hästar sen åkte jag hem duschade och sen somnade jag. Just de färgade även håret igår.. Skall förlänga håret så fort mina andra slingor kommer. Tror dom kommer imorgon för nu är dom på väg:-) Måste bara köpa en annan borste också..


Idag va Jimmy hemma med basse eftersom han va hängig igår hela dagen och även i lördags när han kom hem. Så han VAB:ade idag. Jag kunde ju inte göra det eftersom jag hade obligatorisk närvaro på Vomsen idag. Fick reda på vart jag skulle ha praktik och så.... Kommer bli kanon tror jag. Sen vart det hem lite snabbt skrev matnota, åkte till djur och natur för att köpa B-vitamin som jag, majja och Marion skall dela på. Sen vart det stallet, mockade, fixade maten, hösilaget och vattnet inne i boxen och ute i hagen. Sen till maxi handlade sen hem och åt. så har precis ätit klart nu. Jimmy och basse står i duschen så hoppas lillen somnar snart. Han är trött.

Hoppas mina slingor kommer imorgon. tänkte slänga in före och efter bilder sedan om ni vill se:-) Måste sova med flättat hår efter att ja satt i hårförlängningen. :-) Hade bra alla återkommer imorgon. Börjar bli trött nu. Skriv gärna vad ni vill läsa så skall jag försöka fixa lite sådana inlägg:-)

Slänger in en fin vinter bild:-)



Fotad av: Marion jegerfalk björn (Världens bästa stallägare).

Hade bra LOVE//KAJSA

Kommentarer:

<3

2012-02-27 @ 20:30:09

<3

2012-02-27 @ 20:37:24



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0