Ridning

När jag rider nu för tiden så blir det såklart mest skogen. Vi har en jätte lång backe som vi brukar låta hästarna galoppera uppför så dom får ur sig en del energi. Sen brukar jag förska rida lite öppna och sluta på vägen efter backen så dom lugnar ner sig.

Brukar även försöka mig på att rida lite skänkelvikningar men är lite svårt när vägarna är smala och man rider på en stor klumpeduns på 173cm. Tänkte åka till ridhus någon dag. Så när jag väl åker till ridhuset så tänkte jag träna en del travökningar, galopp, mest för att få han lugn i galoppen, Skritt, volter, skänkelvikningar, öppnor och slutor så man får han mjuk i båda sidorna han brukar vara lite ste ibland när han inte blir riden varje dag och just nu med skolan och jobb så hinner jag inte alltid rida han. Får inge CSN bidrag så just nu så måste jag jobba ofta för att kunna ha råd med räkningar och allt sånt. Ikväll är jag ledig men jobbar kvällen imorgon. Så antingen får jag åka upp till stallet på morgonen då hinner jag kanske rida men får se måste även plugga lite mer inför povet imorgon.


På fredag klockan 09:00 skall jag hämta en ny transport ifrån värmlands vagnen. En vit jätte fin transport med raka långa bommar både fram och bak i transporten. Så någon dag denna vecka skall jag köra in den andra transporten jag har lånat hem. funderar på att köra in den imorgon em. bara jag får loss transporten. Nej nu skall jag tillbaks till skolan för att fixa ett grupparbete. hade bra

//Kajsa


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0