Ridning!

Idag hade jag lunchen igen. Vilket jag tycker är väldigt mysigt. För när man kommer ut med lunch påsarna så hör man hästarna små gnägga efter en:-) vilket är otroligt mysigt:-)

Efter att jag lunchade så började jag mocka flurres box. Efter hans box fixade jag även rutans box. (hennes matte pluggar inne på lillerud så hon är bara hemma på helgerna. Vardagarna har vi i stallet hand om hennes mysiga häst). Fixade Hö åt dom också. Fyllde vatten tunnan ute i hagen full med vatten. Efter de tog jag in flurre. Borstade av han, lindade upp hans lindor, gick och hämtade all utrustning. Sen gjorde jag i ordning han för en ridtur.

Red ut en sväng förbi ladan och bort till en jätte lång backe. Tänkte flurre skulle få göra av med lite energi så han fick galoppera upp för hela backen. Efter de va han så pigg så han tacktade hela ridturen sen. Vart ingen bra tidning alls idag. Försökte få han att lugna ner sig borta på vändplanen men de gick Inge bra alls. Gjorde allt för att han skulle lugna ner sig. Och iallafall skritta en sväng men de vägrade han göra. Suck. Hoppas på bättre ridning imorgon. Skall sluta med betfor för han också en stund så han inte får i sig mer socker än nödvändigt.

nej nu är det snart mat slänger ut en bild på flurre när jag höll på att göra i ordning han.

//kajsa


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0