Sadeldjungeln.

Den jobbigaste djungeln som jag vet är denna med sadlar. Finns massa olika sadlar, hästar med olika ryggar, hästar som formar om sina ryggar. Ja som sagt massa olika sadlar till massa olika hästar. Den allra första sadeln jag hade till flurre va en hoppsadel som jag fick köpa med till han. Dom sa att den passade på han. Sen började jag rida dressyr för Anna Osika och då sa hon till mamma att skall jag fortsätta med dressyren så måste jag ha en dressyr sadel. Så sagt och gjort vi beställde tid till SHARPMAN. Vi avreste gansak tidigt på morgonen för att vara nere till strax innan lunch. Vi provade ca åtta olika sadlar. tills jag hittade en som passade han just då.



Typ den sadeln jag fick köpa med han.



Sadeln som jag köpte nere på Sharpman va alltså en Wintec isabell werth. Den va gör skön att rida i och man satt som gjuten i den. Va en bra sadel tills den inte längre passade flurre då vart det att köpa en ny sadel. bytte bort denna sadel mot denna:



Jätte skön sadel som jag tycker passar både flurre och mig just nu.

Hade även två hoppsadlar ett tag men sålde båda två den första jag sålde va en sån här:



Fast svart då. En wintec cair hoppsadel. Andra sadeln som jag sedan sålde va en thorowgood6 showjumper. En skön sadel men som tyvärr va för vid för flurre.



Så just nu har jag bara en dressyr sadel. är nöjd med den och hoppas inte jag kommer behöva leta efter en ny sadel till flurre igen..

//Kajsa

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0