Stallet!

Har inte varit i stallet sn i tisdags. Fick ett sms igår av majja som undrade om jag ville mocka eller slippa. Efterso dom ändå va i stallet och jag satt med ett grupparbete så tyckte jag att dom lika gärna kunde få mocka åt han så jag skulle hinna handla, laga mat och umgås med familjen. Idag däremot har jag prov mellan 12:30-14:30 plus att jag sen börjar jobba 15:30 så jag hinner inte til lstallet idag så jossan skickade sms igår och frågade om jag ville ha hjälp med mockningen vilket kändes jätte skönt att jag slapp stressa it ikväll efter jobbet. Men imorgon skall jag dit på dagen. för jag skall hämta nya transporten på morgonen imorgon runt 9 imorgon. plus att vi skall ha grupparete 12:30 tror jag de va på skolan. så då hinner jag åka och hämta transporten sen till stallet mocka och fixa allt där dra med andra transporten hem och åka in med den på kvällen.


Men än så länge så är jag ledig i helgen så då tänkte jag faktiskt försöka rida en del. för nästa helg fredag och lördag är vi inte hemma så då får han vila igen. Gud vad jag längtar till våren och sommaren när man kan rida iprincip dygnet runt för att det inte blir mörkt så fort. Vi har inte så mycket lampor på vägarna runt stallet så man kan inte rida ut i skogen när man kommer upp på kvällen. Denna vinter är första vintern som flurre står så här mycket. men just nu hinner jag inte och han springer så mycket i hagen så tror det är lugnt ändå. men skall försöka åka upp på dagen både lördag och söndag. försöka longera han imorgon ute i hagen om jag hinner, hoppas jag gör de. men de märks annars får jag longera han på lördag och sen rida på söndag. Men jag hittar inte min gummisnodd heller så kan inte spänna in han när jag longerar.


Skulle behöva plugga till provet men just nu fattar jag inget när jag läser. de fastnar liksom inte i huvudet ser massa text men kan inte förstå den så skiter i det och hoppas på det bästa.

Nej nu skall jag inte trötta ut er med en massa text. tänkte försöka skriva ett intressant inlägg sedan. hade bra

                                                            //Kajsa


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0