Torka klet överallt!

Helt "otorolig.." - på klantighet! Korkad altså..!
Pappa skutsade mig och Nisses mat till stallet förut. Höll på med linfröoljan och hade ju en pump till den, så jag fick klippa den för att den var för lång till 2.5 liters. 5 liter fanns inte. Så jag klippte och provade stoppa i pumpen då var den fortfarande för lång, så jag tog ur den och tänkte inte på att oljan droppar, så det bli olja fläckar på hela bordet. Torkade med en handuk.

Rätt mått - Jag får äntligen rätt mått på pumpen, så jag skruvar på den, trycker och undrar varför det inte kommer ut något. Sen skruvade jag på något å den bara flög upp pumpaen jag höll på att skita ner mig haha! Pumpade en pump i en av hinkarna, tänkte inte på att det var en väldigt stakt stråle, olja överallt - igen! Tur att faktiskt nästan all olja kom i hinken. Luktade på det och jag höll på att spy! Blä.. Sen ställer jag oljan på hoderlådan och märker efter en stund att det har droppat olja överallt. Bara att ställa sig att skura ännu en gång.

Vadå korkad? - Funderade på om det gick att "låsa" pumpen på något sätt, gissa vad jag gör? Jo jag trycker ner pumpen så det sprutar olja på alla foderlådor! Torka igen.. Höll samtidigt på att välta ut hela mineralburken på hela golvet, men hann att rädda den i sista stund då fodermåttena ramlar och det bara ekar i hela foderkammaren när de slår i golvet, jag höll på att skita ner mig igen så jag hoppar till och höll på att tappa linfröoljan i golvet. Men jag (på något sätt) lyckas få tag i den då den svajar på foderlådan!

Tur i oturen - Ja å kan man säga! Puh.. Min stallkväll!

//Charlotte

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0