Uppdatering!

Har precis kommit hem från jobbet. Har hämtat tvätt och rastat hunden. Imorgon skall jag försöka efter skolan att skritta ut lite med min häst. Men just nu är jag sjuk. Har problem med hosta och är jätte hes. Är även förkyld. Så därför har min häst fått en liten vinter vila till.

För er nya läsare så har min häst haft problem med klåda sedan i början av november. Klippt honom 27/11 för att se varför han kliade sig. Han hade då en massa vita prickar som varje gång man strök över dom så började han klia sig. Så ringde en veterinärer i Örebro som trodde de va svamp. Så han vart behandlad med hibbiskrub. Men efter tre tvättar vart han ej bättre.

Så åkte iväg till veterinär kliniken i Karlskoga och dom trodde de va någon slags ohyra så han vart behandlad med sebacil vet med en veckas mellan rum tre gånger. Han vart lite bättre när jag slutade med spån och började med torv även när jag slutade med korn/kornkross. Men tillslut gav jag upp så då ringde jag Atg kliniken i Karlstad. Och åkte iväg för lite mer än en vecka sedan.

Veteinären klämde och kände på hans märken. Lyssnade på hjärta och lungor. Allt lät bra. Vi tog blodprover, leverprover, skrap prover, topsa under en skorpa och tog allergiprover. Har fått var på blodproverna. Men ej dom andra testerna. Men veterinären skulle ringa så fort hon fått svar. Så hoppas hon ringer snart. Har ju snart gått två veckor.

Så han har haft lite vintervila pga av klådan men även pga av att det har varit isgata över allt pga av denna jobbiga snö som kom och sen töa det och sen frös det.

Skall ta bilder på stallet imorgon när jag är uppe men blir ju tyvärr mobil bilder äger ingen system kamera eller digital kamera. Skall även ta bilder på hästen även på miljön runt stallet.

Nej men nu får ni hade bra så skriver jag imorgon igen. För batteriet på mobilen dör snart.


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0