Ordning och reda

Idag har jag varit i stallet i sju timmar. Jag tog ju 1½ timmes skritt-uteritt med Åsa och Madde, och Nisse var jättelugn och snäll. Dagens färgtema på oss var rött och svart. Röda benlindor, rött schabrak, svart sadel, svart träns och pelham m. två tyglar. Jag hade svart jacka och svarta ridbyxor. Tänkte självklart inte på att ta en bild..

För övrigt hämtade jag 20 kg kross till Nisse och gjorde plats för med saker i hans skåp, städade, flyttade hyllorna och satte dit fler hyllor. Synd att jag inte tog en bild före, men såhär blev det:

Pälsen på Nisse var helt slät efter ridturen, då jag hade dressyrsadeln med en teddypadd. Jätteskönt att se! Kommer nog att köpa sadeln. Det är den bäst hittils passande sadeln för oss båda. Och jag vet att man ska inte behöva padd eller så till en sadel, det förstår jag. Men just nu bryter jag den"regeln" och kör på det istället. 

Vill även säga att imorgon kommer en ny gullig tjej med sitt fullblod till vårat stall och bosätter sig. Angelica heter hon men jag vet dock inte vad hästen heter. Det tar jag reda på imorgon! 

//Charlotte

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0