En till sko

Dagens ridpass bjöds på en härlig jättego häst som bara älskade att jobba! Men det slutade med en halt.

Upptäckte när Nisse kom in i stallet att han har tappat ännu en sko. Nu har han en sko på fram och en på bak kvar. Tråkigt men sant. Bara att vänta ut hovslagaren, han kommer nog till sportlovet! Nisse var ritigt härlig att rida och vi fick en jättehärlig dressyrstart. Allt gick perfelt, både trav och galopp var härligt och han var riktigt mjuk och fin. Sen red vi galopp i vänster varv, då Nisse blev pigg och försökte gena i en kurva, precis där lyckades det vara en isfläck och schofs!! så ramla han ihop med bakdelen.

Vi skrittade lite och jag försökte känna om han gick konstigt, även i trav men han kändes ren. Så vi gick vidare till galoppen, och det gick inte att sitta i den. Jag bara studsa som om jag hoppade på en hård sten. Jag var tvungen att avsluta och byta varv och se om han var lika konstig i högervarvet, men han tog galopp frrån skritt och galopperade på så fint och harmoniskt. Sen gick vi över till höger då han bara stannade. Jag fick inte fram honom. Han blev inte sur när jag skänklade, han stod bara där och vände huvudet mot mig som om "Kan jag få bestämma att vi är klara nu?" Det var underligt. Så jag valde att vi skrittade av oss i stället. Vi får se vart vi rider imorgon.

Bilderna jag sa jag skulle lägga upp kommer komma upp, men inte just nu då jag inet har orkan att blogga mer idag. Donna heter nya hästen i stallet och hon va jättelugn när hon kom in till sin box. Puma var jättenyfiken och Calle var sur. Nisse verkade knappt bry sig. Men imorgon släpper de ihop hästarna i hagen så då får vi se hur det går! Nisse har börjat fälla, tappa hårstrån och så. Börjar det bli vår troo?? Kankse liite tidigt.. :) 

Första blomman på gården, Tussilago våren 2011:


//Charlotte

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0