Arga Nisse

Kom precis hem från stallet, och det där schemat jag gjorde till Nisse är redan avbrutet haha! Red på ridbanan idag sällakap med Jenny. Hon ville gärna ha sällskap så varför inte? :)

Nisse är inte sig själv. När jag spänner sadelgjorden brukar han blir surig (har han alltid varit) men idag blev han så arg att han högg mig i midjan. Jag tänkte shit, vad är det med dig? Red på ridbanan, riktigt tjurig. Gick knappt att få fram honom, han höjde huvudet, stannade, backade och slickade bak öronen. Inte kul alls. Det roliga är att Nisses halvbror (samma pappa) Tigerhjärta som jag red hade exakt samma beteénde! Just likheten med när man knappt använder några skänklar och använder rösten istället går det bättre. Slutar han inte med beteéndet ska jag kolla upp så han inte har ont någonstans. 

Fast idag var Nisse även riktigt arg i boxen, jag skulle sätta på honom en filt, då slickar han bak öronen mot mig och visar ögonvitan. Jag blev nästan lite "rädd" då han lyfte bakbenet när jag gick bakom honom. Jag vill inte att min mann ska vara såhär arg.. Hoppas han bara har haft en dålig dag, för det stämmer inte på honom med detta. Han är annars en sjukt människoglad, lugn och snäll häst..♥

Tigerhjärta, som Nisse stod med i samma stall i sommeras:



//Charlotte

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0