Lugge, bett!

Min syster har köpt sig ett kimbewickbett till sin ridtravare Lugge. Han gick tydligen jättefint med det! Härligt att höra, sitter i funderingar på att skaffa ett och prova till Nisse i hoppningen. I hoppningen blir han så stark med det vanlga bettet och jag har inte alls den goa hästen som i dressyren haha. (Självklart är han alltid go, men i hoppningen springer han som en dåre!) Han går ju att kontrollera efter hindret, men han blir så glad. Han lyssnar alls inte på min sits och hjälper när vi närmar oss ett hinder, utan han tar bettet och rusar. Pelhambettet är han för känslig med, så det går inte i hoppningen. Har även hört att väldigt månag tycker bättet fungerar till deras hästar! Men vi får se!


Lugolino "Lugge": Han är så fin! Är väldigt snäll och duktig också! Han som har lärt mig väldigt mycket!

Foto: Charlotte Lundström
//Charlotte

Kommentarer:

Sv: tack! Skulle så gärna vilja ha en sådan. Dösnygg! :) kul att du också har ridtravare, de är fantastiska! ;)

2012-02-17 @ 23:19:16

Åh det värmer med såna komentarer tack så mkt! :D



du har också en superfin häst!

2012-02-18 @ 09:25:25



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0