hund

Igår kom det en hund till oss som vi skall vara hundvakt åt till den 14/7. Men även nu fått sms om att sigge som hunden heter gärna får stanna hos oss på prövning ett år. Jag är positiv till det men måste försöka övertala jimmy bara. Sigge som han heter är en vit schäfer hane på 1 1/2 år. Jätte söt men älskar att skita ner sig. Så igår när jag och maria varit ute med fyra hundar så va det bara att gå hem och duscha av honom. Idag har jag även klippt klorna på han efter morgon promenaden.

I em efter att jimmy slutat tar jag med hundarna och åker och tankar och handlar sen hem fixa matboch sedan till hästarna och kolla till dom. Kanske skall skritta ut lite sen. Skall ta med dressyrsadeln. Allroundsadeln passade inte. Men skall kolla om jag kan skicka tillbaks den och byta mot en annan. Vill rida barbacka men det blir svårt tar mig inte upp utan stubbe på flisan. Om några dagar får jag besök och sällskap till hästarna. Första gången blir det spana in vart som står och nästa gång skall besöket hänga med ut på en skritt tur. Skulle vilja galoppera barbacka på båda kusarna ute i skogen. Men första gången nu skall jag kolla in grusvägen jag hittat se vart den leder.

Nej nu skall jag sluta skriva lägger ut en gammal bild på sigge:-) . Ha de bra love kajsa

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0