Äntligen

Imorgon skall jag äntligen åka till stallet och pussa på alla hästarna ute i stallet. Har inte varit ute på flera dagar nu pga av magsjukan. Men fick en rapport av Marion förut att hästarna fick komma in i natt då det började regna. Tror hästarna tyckte det va skönt att komma in. Har hunnit tvätta tre säckar med häst saker som jag tog med hem i onsdags. Skall hänga dom sista två schabraken alldeles strax sen är det bara åtta stycken benskydd kvar att tvätta.

Skall bli så skönt att komma upp till stallet och slänga armarna om hästarna. Skall även på måndag åka och hämta ett lass med Hö igen med Marion. Va även i tisdags iväg och köpte tre säckar med lucern då en säck bara kostade 99:-. Så då passade jag på att köpa tre stycken. Men dom har ändrat vikten på säckarna. Så nu väger säckarna på lucernen 15kg och kostar 99:- förut vägde dom 20kg och kostade 160:- ungefär.

Men lite inside info har hört att alla fodersäckar skall göras om till 15kgs säckar. Dom skall alltså slopa 20kg säckarna. Vilket är synd på ett sätt för man måste köpa fler säckar för att få samma vikt som man köpte förut men visst nu är dom billigare men blir kanske inte så mycket billigare i längden. Men är glad att dom hade lucern iallafall. För flurre behöver ha för att få upp vikten iallafall.

Skall börja träna på det som Anna sa till mig i söndags så kanske man kan börja komma igång och få lite muskler på hästen och på sig själv också.

Skall även börja med en diet för att lyckas gå ner i vikt. Trivs inte alls med min kropp så som den ser ut nu. Bara hoppas det funkar. Skall ut på internet imorgon för att kolla fram lite tips och sånt. Funderar på att köpa en sån bok sen också men det får vänta några dagar tills vi kommit in i dieten så man inte slänger ut pengar på en bok som man sen kanske inte ens kollar i den.

Bjuder på en bild ifrån hagen från 3april.

Nej nu skall jag byta tvätten i maskinen. Hörs imorgon efter stallet;-) ha det bra love Kajsa


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0