Nisse idag


Benlindor:
 Showmaster Hööks
Schabrak: Vet ej
Sadel: Olympic Jessica Dressyr
Träns: CH Hööks
Pannband: Hästprodukter 
Teddypadd: Hööks

Red till Degerfors Rid och Körsällskap idag. Såfort vi kom in på ridbanan var det som om han visste att nu ska vi jobba. Körde ett ordentligt Dressyrpass. Började med skänkelvikningar i skritt. Sen skänkelvikningar i trav, även öppnor på långsidan och diagonala öppnor i trav. Han brukar bli lite hård i handen och streta imot, men han bara gjorde allt jag sa. Inge grinig för något alls idag. Had einga sporrar för jag orkade inte ta på dom hehe. Skulle göra lite travökningar men de gick inge vidare då jag inte fick honom att länga sig. Efter galoppen provade jag igen, då bara svävade han fram i travökningarna! Mina favoriter i dressyr nu är travökningar, öppnor och skänkelvikningar ;-)

I slutet övade jag på fattningar från skritt. Var noga med att berömma när han gjorde rätt galopp för rätt skänkel. Gick jättebra, men märker att han blir lite stressad när han gör fel och inte rikigt förstår. Så då får jag lägga in lite serpentiner och annat som får honom att tänka på något annat innan jag visar igen. Är faktiskt nöjd över mig själv att jag lyckas prestera bra, att jag håller ett bra humör. Vet att jag kan bli irriterad men idag kunde jag inte bli det, för jag visste liksom att NIsse verklihgen gjorde sitt bästa Det var som att sitta på en stjärna! :-) ♥

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0