Planerna gick åt fel håll

Min plan var igår att rida igenom Nisse lätt på övningarna från dagen innan ifall han var stel och sen ta en härlig skrittur i skogen. Tänkte även att jag växlar bett, så pelhambettet åkte på. Men det kunde jag ju ångra. Han blev sitt gamla sig, stepp ,stepp, huvudet mellan benen, stressad och snabb galopp.. Fanns inget att ta i, han var för mjuk i munnen, han fick panik när jag kortade tyglarna och jag tappade balansen helt när jag var tvungen att släppa på tylarna. Sket i att rida. Släppte på allt och lät honom skritta ut en sväng i stallet för att bråka. Känns just nu lite onödigt att använde pelhambettet, när han är så mjuk i munnen med tre-delat tränsbett. Vraför bråka med ett lite skarpare bett liksom! 

Ska prova samma variant idag tänkte jag, fast med vanliga bettet så får jag se om det blir bättre. Impregnerade ett av Nisses gröna täcken här om dagen. Ett tunt regntäcke som regnade igenom.. Han hade på sig det igår men dock var det inte jag som tag av det idag så jag får se nästa gång om det har fungerat! En ny, fin liten grimma fick han också av "mormor" (min mamma). Den på bilderna! Idag hade hon köpt 1 kg morötter till honom som han får smaska på lite i några dagar ;-)

Var och tog lite kort igår!
Nisse tyckte inte att min tröja hörde hemma i hagen!

Varje gång jag ropar på muskelpaketet kommer han :')


 
 

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0