suck

När man väl känner att allt börjar rulla på med hästarna så känns så klart den ena oren och den andra går inte upp i vikt. Men kanske äntligen har hittat bete. Bara att hoppas att det låter lika danr imorgon. Menn det märks väl. Som sagt tror Flisan trampade typ på en sten iförrgår när jag och majja red ut för hon började helt plötsligt halta i traven. Så vände hem på en gång. Igår tog vi bara kort på henne och idag red jag för att mest känna på henne. I skritten kändes det inget va som vanligt lugn och harmonisk, (satt på henne en flughuva när vi rider för att slippa flugorna). Men sen i traven på volt i höger varv kändes hon halt. Så nu blir det promenader för hand i några dagar. Plus lite vila såklart. Hoppas flurre går upp i vikt snabbt både för hans och min skull.
Måste sluta nu måste springa över till grannen en snabbis och prata med han om bete. love kajsa
image description Mina bebisar:-)

Kommentarer:

Tunna hästar och vikt är som ketchup, först så kommer inget, sen så kommer inget och sen så kommer allt. Ös på med luzern du ska du se att det kommer, så får vi vara vakna på hans vikt sen. Bara du får han ordentligt rund nu och kör på ett par veckor efter det, ska du se han håller sig

2012-06-22 @ 07:56:12

Från och med idag får han 2kg lucern och flisan får från och med morgon 1kg för hon börjar bli ganska rund.

2012-06-22 @ 20:54:19



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0