Torsdag.

Igår tog jag en fika med Marion och pratade om allt mellan himmel och jord typ. Sen tog jag in flurre borstade av han. Klippte manen och pyttelite på svansen så den vart jämn och inte spretig och ojämn. Sen slängde jag på skydden, sadel och träns och började gå runt udden. Gick den lite längre turen plus den lilla biten som Majja och jag hittade så man kommer ut på en liten mini äng som dom åker cross på. Där fick flurre bete tog bort kedjan från betet och hoppade av flurre så han fick beta för hand.Sen gick jag hela vägen hem gav han lucern och lite hö när han ätit upp det fick han gå ut i hagen igen.

Igår gick jag även till min granne för att kolla med henne angående stallplats/lösdrifts plats. Men hon hade inget. Men däremot fick jag massor med tips om stall som är tomma en lösdrift som är tom och ett gärde som är stängslet och som är tomt. Så har några jag skall åka och prata med. Tänkte cykla till ena stället imorgon alternativt åka förbi ikväll. Måste ha sommar bete till min häst ganska snabbt han har tappat massor i vikt just nu.

Ikväll skall jag och Majja åka till ridbana också. Skall bli jätte roligt. Skall bara laga mat innan. Och åka och tanka. Så får vi se hur det går att lasta hästarna. Återkommer senare sen. Ha det bra love Kajsa


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0