Hö, städning och fota


Sitter i skolan nu och har igentligen lektion. Läraren står och undervisar medan jag gör något helt annat ;) På schemat för Nisse står vila i tre dagar. Idag är sista dagen. Emma delade på hästarna i Tisdags för att Nisse och Quando gillar inte varandra alls, de sparkar varandra så mycket. Donna och Nisse kommer riktigt bra överens så de står i samma hage nu. Eftersom N och D inte har fri tillgång till hö så får vi luncha hästarna varje dag. De får 16kg på morgonen (8kg var) och 8kg (4kg var) vid kl 15.00. Det blir perfekt för dom för att de ska ha som frri tillgång. Då räknade jag ut att Nisse äter samanlagt drygt 15kg hö på ett dygn.

Ska fota hästarna idag eftersom vädret är fint, så då får ni se hur Quandaris ser ut! Han är fuxfärgad med lykta och vita ben..

Igår städade jag mitt rum och möblerade om! Vad härligt när man kan lägga datorn på skrivordet igen, hänga upp tavlor och slänga sig i sängen utan en mängd kläder över sig! Milla gillade verkligen att jag städade rummet för nu kan hon gå där inne. Haha fatta vad stökigt.. Ibland är det ju bara för mycket!

//Charlotte


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0