Lång dag i stallet.

Idag vart det en jätte lång dag i stallet. Va uppe vid typ halv två och kom hem runt fem kvart över fem. När jag kom upp till stallet så började jag med att mocka. Sen drog jag av flurre sina täcken och lät han stå ute i hagen naken medans jag, Jossan och Marion drack lite kaffe. Sen gick jag ut och tog in flurre ställde han på gången medans jag gick och hämtade sadel, träns och benskydd.

Klädde på flurre och började rida ut med Jossan. Vi skrittade uppför galopp backen. Travade en liten bit efter den jobbade flurre i låg och rund form innan jag höjde formen. Men allra mest försökte jag få han lugn. Han va så på idag. Vi vände efter ca 30min. Men flurre va så pigg så han vägrade skritta ner till stallet. Så vände han och travade massa mer med han. Marion va snabb ut och fottade. Men har bara en bild nu. Får resten någon annan dag. Bjuder på en bild från idag. Kolla på hösten och ignorera att jag inte sr hjälmen knäppt, inga ridskor och inga ridbyxor. Plus att jag är väldigt tjock.


Imorgon skall vi hämta Hösilage, men skall även rida se om de kanske blir mer bilder imorgon;-) jobbar även 7-16 innan så måste gå och sova nu. Hörs imorgon. Ha de bra love//KAJSA!


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0