Lastträning!

Hejsan svejsan förlåt för dålig update. Men har haft en del att göra i skolan. Har ett arbete som jag började med i lördags och vart klar med vid 22:30 i lördags, sen gjorde jag även några nyckelord i lördags som skulle in idag, sen i söndags började jag med ett arbete som skulle in på fredag men som hon har flyttat så det skall inte in förs på måndag (om en vecka alltså). Så jag har därför tyvärr inte hunnit med bloggen. Men i söndags åkte jag till stallet runt halv fem och gjorde iordning flurre för en ridtur, red först lilla svängen nere vid sjön som fram skrittning, sen travade jag nästan ända bort till långa klätter backen.

Red uppför backen tre gånger i trav. Flurre va så trött att han gick sakta hem.. Hoppade av flurre efter en bit och ledde hem han dels för att stäcka på mina ben och för att han skulle få skritta utan mig på ryggen. När jag kom tillbaks till stallet så upptäckte jag att när jag tog av flurre sadeln så va han svettig under sadelgjorden.. första svetten jag har sett på han sedan han vart rakad. Sen fick han gå ut i hagen med det tunna blå regn täcket.

Imorse (11:15) åkte jag till stallet, kopplade på transporten, backade upp den bredvid marions garage för att ta ut mellan väggen. tog ut alla bommarna, och när jag skulle lyfta ut mellanväggen så satt den fast. fick gå in och fråga micke om han hade två skift nycklar då jag behövde skruva för att få loss mellanväggen. precis när jag va klar och hade burit ut mellanväggen kom majja. vi åkte och hämtade två hösilage balar. efter det solade vi i ca tio min, sen mockade vi, fixade mat och vatten åt hästarna. Sen tog vi in spartacus och flurre. försökte få bort brodden från spartacus men det gick inge bra.. lyckades däremot få loss flurres. För efter det så tog jag flurre och en lång lina och gick ner till transporten. Först krånglade han en stund men när jag vart arg och ställde mig framför han la huvudet mot hans och pratade med han lugnt så gav han upp sen. han sänkte huvudet och började tugga. han gick på sex sju gånger när jag testade. sen gick jag och hämtade ett vanligt grimskaft för att ha hängandes på han hals. för att testa om han går in när jag står kvar på utsidan och det gjorde han flera gånger.. Han va helt underbar min lilla bebis.


Sen fick flurre gå ut i hagen naken. Marion skulle kolla om han frös när han kom in och det gjorde han inte så han står naken i natt med.. så skönt älskar när det är denna årstiden och dom kan börja gå nakna. Imorgon efter skolan skall jag till skolan mellan 08:00-11:30 sen skall jag direkt till stallet. skall möta majja vid tolv.

Nej nu skall jag försöka få basse att sova... hade bra love//KAJSA


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0