Lördag

Igår och idag har jag inte varit i stallet alls. Majja tog flurre igår och idag tog Jossan flurre. Idag har jag handlat, diskat, tvättat och varit chafför och nu precis ätit mat;-)

I torsdags hade jag med mig Christine en kompis upp till stallet för att rida. Vi va uppe i stallet runt halv nio. Vi började med att jag mockade och Christine packade höpåsar. Sen tömde Christine hinkarna och diskade ur dom medans jag hällde i kraften och morötterna till hästarna. Sen fyllde vi vatten och efter det tog vi fram all utrustning.

Tog in flurre och rutan. Borstade av båda och klädde på dom. Sedan skulle Christine hoppa upp på flurre. Tog ca tio minuter innan hon va uppe sedan bar det av ut på en tur. Vi va ute ca en kvart tjugo minuter. Sen tog jag av rutan utrustningen borstade lite snabbt tog på henne grimman och sedan slängde jag ut henne i hagen. Hoppade upp på flurre för att känna igenom honom.

Travade han och han va lugn och mjuk.
Sen fattade jag galopp och han va riktigt lugn i vänster galoppen och även mjuk i den formade sig runt skänkeln. Men i höger galoppen va han piggare och inte riktigt medgörlig där. Tänkte träna mycket på det när jag åker till ridbanan den 27/3. Åker till Linda då och lånar hennes ridbana:-)


Nu skall jag skriva klart mitt arbete som skall vara klart på måndag och har även prov på måndag suck. Måste plugga. Så hoppas ni får en bra helg ha det bra:-)

LOVE KAJSA!!!


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0