Mer inspiration!

Träningen började med att jag fick kontraställa Nisse utåt och inåt för att se och mjuka upp honom. Det gick riktigt bra även om varken jag eller Nisse var riktigt vana vid att göra detta. Linda sa att om han är framtung eller tar bettet var detta en bra sak att ställa hästen. Jag gjorde det även i trav och när jag ställde honom släppte det i handen för mig, han bärde sig själv utan att jag höll honom. Det var häftigt, för det var som natt och dag! Galoppen kändes okej, men han var inte speciellt avslappnad då han gick med högt huvud och var riktigt arg.
Vi fick prova på skänkelvikningar i galopp och det gick ju inte alls bar (tyckte jag) för att jag tappade lite kontroll då han bara sprang fortare på rakstreckorna och det måste vi träna mer på! Hon sa även att för honom att trava sakta är som för oss att göra armhävningar när man inte får gå hela vägen ner. Det tyckte han var riktigt jobbigt. Förövrigt var Nisse hemskt arg igår (mer än vanligt faktiskt) så i början fick jag knappt fram honom i trav och han var inte bekväm. Tur att det gick bättre mot slutet iaf. Linda tyckte han var jättefin häst med fint kliv och lugna gångarter. Hon tyckte även att jag var fin i handen, inte ryckig eller sågig och att sadeln såg ut att ligga bra! Härligt! :D
Träningen började med att jag fick kontraställa Nisse utåt och inåt för att se och mjuka upp honom. Det gick riktigt bra även om varken jag eller Nisse var riktigt vana vid att göra detta. Linda sa att om han är framtung eller tar bettet var detta en bra sak att ställa hästen. Jag gjorde det även i trav och när jag ställde honom släppte det i handen för mig, han bärde sig själv utan att jag höll honom. Det var häftigt, för det var som natt och dag! Galoppen kändes okej, men han var inte speciellt avslappnad då han gick med högt huvud och var riktigt arg.

Vi fick prova på skänkelvikningar i galopp och det gick ju inte alls bar (tyckte jag) för att jag tappade lite kontroll då han bara sprang fortare på rakstreckorna och det måste vi träna mer på! Hon sa även att för honom att trava sakta är som för oss att göra armhävningar när man inte får gå hela vägen ner. Det tyckte han var riktigt jobbigt. Förövrigt var Nisse hemskt arg igår (mer än vanligt faktiskt) så i början fick jag knappt fram honom i trav och han var inte bekväm. Tur att det gick bättre mot slutet iaf. Linda tyckte han var jättefin häst med fint kliv och lugna gångarter. Hon tyckte även att jag var fin i handen, inte ryckig eller sågig och att sadeln såg ut att ligga bra! Så varför han är grinig vet jag inte än. Knasfrasiga Nisse!

Härligt! :D

Åsa fick en härlig bild på mig och N efter träningen!


//Charlotte

Kommentarer:

Fälltider, det är säkert därför han är grinig. Du ska se Rutan hos oss, rena monstret fast hon egentligen är bussig...

2012-03-11 @ 19:16:55

Kul att det gick bra ! :)

2012-03-12 @ 07:24:08



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0