Tvätt o smörj

Har legat efter lite med att tvätta i vinter så nu kör jag igång. Har hittils bara tvättat fyra benlindor och paddar, men i tvättmaskinen ligger nu sex paddar till och ett schabrak. Ska ta hem fler schabrak och tvätta mera. Men det blir efter träningen! 

Igår var det riktigt blåsigt och duggigt ute på kvällen. Red på ridbanan för jag kom på att min pannlampa har gått sönder och jag skulle inte se någonting då. Men vi körde väldigt lång uppvärmning och nedvärmning. Och så körd ejag inte alls hårt. Mjukade upp honom med mycket volter, skänkelvikningar, ja ni vet. Gick riktigt bra. Bara det att jag hade inte gnistan att rida eftersom det var så dåligt väder, men så kan det ju va! Ridbanan var inte alls så blöt som jag trodde, den var nästan helt blötfri. Så det är verkligen toppen! Då blir det vita benlindor ;)!

Smörjde igenom sadeln och tränset också, ska även försöka fixa så dragkedjan på  mina chaps inte åker upp medan jag rider, typiskt att de alltid gör det! Sist jag använde läderchapsen var när jag hade träning för Emma, från i sommeras. Och jag var så arg på chapsen så jag kastade dom på vägen hem från ridbanan och när jag var påväg hem till huset tog jag upp dom för jag tänkte att det kanske var bäst att ha dom kvar ifall att.. humör i topp haha.

Fick en söt nyligen bild på Nisse av Janni!


//Charlotte

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0