Vadå ligga?

Tjenixen! Mitt mål var att få vita dagar i skolan de sista tre veckorna som var kvar till Påsklovet, hela förra veckan var jag i skolan och allt känns jättebra att gå dit. Så nu är det inget utan idag mådde jag så dåligt när jag vaknade dock även nu. Känns som hela världen har lagt sig på mina axlar och jag får bära den! Förstår inte varför! Jag var ju jättetrött imorse men det är jag ju varje morgon. Jag gick upp lite segt men jag kom upp. Men jag kände bara att idag kommer jag inte få ett skit gjort i skolan. Så tråkigt men imorgon blir det nya tag, hur jag än mår!
Ligger i tankarna på att göra en liten vårdesign till bloggen, vi får se hur långt jag kommer med det. Måste bara läsa lite om gimp, för det är inte mycket jag fattar från det inte!

Igår skrev jag att jag skulle ta repgrimman och Nisse ute på vägen, repgrimman och Nisse följde istället med till ridbanan. Det hann bli för mörkt ute och min pannlampa har gått sönder. Den bara slockna sa jag till mamma, men jag tappade den faktiskt i backen innan det slockna.. hehe.

Nisse gick jättebra med repgrimman och han var lydigare än vanligt med repgrimman för mina styrhjälper, så han fick godis då och då! Nu har jag kommit på ett sett att lära honom att lägga sig ner på komando. Jag sätter mig på huk och så får han snurra några varv precis som han gör när han ska lägga sig ner jag gav en godis efter några varv. Han fattar förstås inte alls vad jag menar nu, men varje gång han rullar sig i boxen eller hagen så ska jag sätta mig på huk med en godis i näven och ge den med beröm efter rullningen. Tillslut kankse han fattar, kanske. ;)

Jo jag är inte så haj med det där och måla.. hahah. Adjöken, sa löken!

//Charlotte



Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0