Fika

Hej!

Sitter på lektion och har konsumentkunskap, men jag kan redan allt. Igår longerade jag Nisse och han fick springa av sig den busen, oj vad han hoppade och studsade! Hade på dressyrsadeln (Jennys) och en lite tjockare padd, såg till att det var ordentligt spänt och lyfte av sadeln efter, pälsen låg helt jämt med linjerna efter flygturerna! La sadeln längre fram igår. Jag tror jag lägger sadeln för långt bak, har läst överallt att många lägger sadlarna för långt fram och det har jag blivit nojig på, men vad jag hört ska det var ca tre fingrar bakom bogbladets högsta punkt? Och jag råkar jämt lägga den mer än en hand bakom typ. Schabraket hade inte flyttat sig bakåt heller. Ska rida ut idag så lägger jag sadeln på samma ställe som igår så får jag väl se. Äsch nu ska jag sluta tjata sadel!

På Onsdag (imorgon) ska jag Jenny och Angelica träna för Lovisa A, kul! Nisse, jag och Kelzo satt och fikade igår, åt vaniljbullar och drack cola, riktiga tiggrisar de där! De fick dela på några bullar! Urgulliga♥ Sen såg jag att Puma också ville ha men då tog bullarna slut så hon fick äppelgodis istället ;)

Nisse och jag för längesen.


//Charlotte






Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0