Från marken är roligt


Igår red jag på ridbanan med sällskap av Angelica och Donna. Ridbanan är perfekt att rida på nu! Men Nisse var riktigt arg och tjurig igår. Han har gått över till tröttheten igen. Det går från dag till dag. Det känns lite tråkigt för det känns som om han inte alls gillar det jag gör med honom, provade att träna lite lydnat efteråt. Han förjde mig lös. Sen när jag släpper något framför honom stannar han och jag går iväg utan att han följer efter. Sen satte jag mig ner så kom han till mig. Så idag ska vi ta och göra något han tycker är kul, greja från marken. Ska läsa lite vad man kan göra!

Eftersom vi inte har något steket än på ridbanan blir jag så osäker på att om han får för sig att gå iväg, fast han gör ju faktiskt inte det. Men jag vågar inte lita på honom när det gäller det.

Läser just nu på detta:
De sju lekarna
Naturalhorsemanship ifokus; Börja med NH


Tog hem boots och ryktväska från Marie igår, som kom från hööks. Allt var för litet! Haha. Bootsen fick jag knappt på, så jag får skicka in dom och ta storlek L. Fick prova sätta på Donnas boots som var storlek L och de passade mycket bättre. Ryktväskan var mindr än vad jag trodde, fick ta bort några bostar för att få plats. Men det var iaf mycket fack att stoppa smågrejer i, så som vantar, sporrar, kammar, hovkrats, salva osv. Locket var ju iaf riktigt bra! Typ när man är ute och tävlar är jättesmidigt..!

Läser vidare på länkar . . . :)

//Charlotte


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0