Lång lång lång tur!

Idag åkte jag till stallet så jag va där vid tio i två. Tog in flurre slog på han en sko, släppte in han i boxen där det fanns krafft och Hö som väntade. Sen kom Marion och Camilla då tog dom in ala och klädde henne. Sen drog vi lite slanor med henne.

Efter det jobbet så gjorde jag iordning flurre. Hade tänkt att jag skulle värma upp 30min i skogen och sen 20min dressyr. Men när jag väl kom ut i skogen vart det lite ändrade planer. Red upp och skulle kolla grus gropen som skulle finnas där uppe. Men ångrade mig och gick in i skogen på en upåkt traktor stig. Vi gick och gick. Jätte fint upp körd. Torrt och mysigt. Sen kom vi till en grusväg så den travade vi en del på. Sen kom vi fram till lite hus då började jag fundera på vart vi va så tog upp gpsen och såg att vi va typ vid kväggeshyttan. Red grus väg jätte länge sen vart det asfalts väg.

Och det va minst en mil med asfalts väg så det va ju bara att skritta den vägen. Tråkigt men nyttigt. Så när vi kom hem va gammel gubben svettig och glad. Sen fick dom gå ut på grönbete. Jätte glada allihopa. Så nu skall jag sova känns som om jag fått skavsår efter sadeln.

återkommer imorgon då blir det ännu mera ridning;-) ha det bra love Kajsa


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0