Tisdag;-)

Igår kom Malin upp och slog på en sko. Jätte tacksam för att man kan få hjälp. Hovslagaren som skulle sko i torsdags hörde av sig och skrev att han inte ville sko för han va för blöt. Sen skrev han att han skulle till kga igår måndag men ingen hörde av sig.

Men idag skall det ridas;-) jag och Majja skall rida ut idag så hoppas det inte regnar. Plus att jag tänkte rida imorgon. Måste få ur lite energi ur min höst:-) han är så pigg nu så det går knappt att göra något med han. Fick hem flugmedel igår och flugpannbanden jag hade beställt med Marion och Majja. Så nu kan det bli sommar:-)

Måste åka och hämta Hö snart igen. Vad fort det går åt när man håller på med höbalar (10-15kg) istället för rundbalar (250kg). Man blir liksom helt chockad när det nästan gått åt ca 25 balar på en vecka. Men men bara att åka och hämta mer;-) flurre verkar även gå upp i vikt nu. Vilket känns skönt. Tror höet hjälpte till massor. Plus att dom nu fått hagen utökad med lite mer skog där det finns gräs och lite mer blåbärs ris som sparten älskar;-)

Nej nu skall jag äta lunch hörs imorgon ha det bra love kajsa


Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0