Såhär såg min helg ut

Planeringen var att jag igår skulle rida igenom Nisse med "nya" sadeln. Men mitt humör höll inte så Janni var snäll och tog över. Det finns inget värre än att tappa humöret. Det är hemskt, jag blir som förbytt. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Tur som är kan jag nu kontrollera mig soppas mycket att jag går ifrån istället för att tjafsa.

Började med att jag och Tobbe gick upp på möra och åkte mot Örebro, bortanför Örebro typ och så det vi skulle på var inställt! Så fyra timmars bilåkande då! Jaja, mysigt var det och jag fick se hans favorit, 44an! Och det häftiga var nog att åka på en raksträcka på nån kilometer med träd på vardera sida i streck! Coolt.. Då skulle jag haft kameran! Så åkte vi och hämtade sadel. Wintec cair dressyr 17½ tum. Svart järn sitter i. (normal)

Tycker bomvidden var helt okej, men typen av sadeln passar inte tycker jag. Den djupaste punkten är för långt bak och den ligger i bakåtvikt. Men om den ligger i bakåtvikt, betyder det kanske att jag måste ha ett vidare järn? Men Nisse som är så benig! Jag tycker sitsen i sadeln är helt underbar, men skulle vilja sätta dit mycket större flexiblocks (knästöd). Dock tyckte jag sadeln hade lite för långa kåpor för mina ben. Men jag får se hur det känns när jag rider i den ordentligt! Jag valde att ställa in min dressyrträning som jag skulle ha idag, för jag har sådana problem med sadel nu så jag har inte hunnit gjort det jag skulle tänka på tills nästa gång. Har ju inte blivit någon ordentlig ridning, utan bara tömkörning.

Sitter för tillfället och äter frukost, mackor o kaffe. Ja ni läste rätt.. Haha jag höll på o dö när jag ser mamma och pappas min när jag kommer ner och vill ha kaffe. Jag kan inte stå emot det! ;) Ikväll blir det grillning ner vid sjön med bror, hans familj och älskling!

/Charlotte

Kommentarer:

jag har två andra bommar om du vill testa att yta.. har det röda som är vid och det vita som är extra vid..

2012-05-13 @ 20:36:12

Kajsa: Ja röd bom skulle jag gärna tänka mig prova =)

2012-05-13 @ 23:37:05



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0