Efter ca ett år?



Åh vad härligt väder det är! Nu känns det verkligen som sommar ute! Bilden togs igår på min katt Milla, hon låg under fågelbadet på gräsmatten och skuggade sig lite, det var 26°C då. Jag lägger upp lite fler bilder på henne sen när jag kommit hem från skolan. Har inte så mycket att göra just nu i skolan, jag har nämligen slarvat bort min telefon, och i minneskortet finns mitt skolarbete som jag håller på med. Visst kan jag ju fortsätta läsa boken "Big Gay" på engelska, men det frestar mig dock inte.. Är riktigt sugen på att gå ner till caféterian och köpa en päronsulitt, den är sommarens favoritglass för mig! Väntar på att Sanna ska bli färdig med NP i matte snart, börjar bli ensamt att inte har någon att prata med!

Ett år har det tagit för mig att hitta sadel. Har jag testat Maries dressyrsadel Olympic Jessica på Nisse igen. (17" 31; normal). Testade för ett tag sen men då passade den inte bra. Nu har jag gossen lagt på sig lite mer i fram och över ryggen vilket har gjort att sadeln ligger något bättre. Med fårskinnspadd ligger sadeln alldelses perfekt. Så när jag lånade stallpartnerns fårskinnspadd och red på ridbanan, gjorde massa övningar med Nisse och när vi tog av sadeln var inte ett enda hårstrå på ryggen krökt. Pälsen låg helt slät, även fast han hade blivit lite varm och svettig. Kollande trycken på det vita schabraket och det var fint fördelat tryck överallt. Utan fårskinnspadden ligger sadeln i lite framåtvikt och lyfter i bak. Ska köpa en fårskinnspadd, men det får kanske vänta tills jag åker till ullerad i sommar - dom ligger i något lägre pris där! Kommer även slänga in lite bilder på sadeln senare. Fotade Nisse och Janni igår, så jag har lite att göra sen.

Kollade på denna padd, en sån här måste jag skaffa någongång, för man ska tydligen kunna justera sadelläget med denna!

Mvh Charlotte

Kommentarer:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0